Uczymy śpiewu i gry na instrumentach. A kto dokładnie uczy? Dziś możecie dowiedzieć się, kto prowadzi w naszej Szkole lekcje pianina i skrzypiec! Jak możecie się przekonać, nasi nauczyciele uczą nie tylko klasycznie – jeśli tylko zechcecie, wprowadzą Was do świata jazzu, muzyki filmowej, czy elektronicznej.

Oto oni!

Michał Potręć – jest absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie. W trakcie nauki zdobył wiele nagród i wyróżnień, m.in. wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. J.S. Bacha w Gorzowie Wielkopolskim/Frankfurcie, II miejscce na konkursie kameralistyki jazzowej w Toruniu. Michał był także stypendystą Ministra Kultury dla obiecujących młodych muzyków.

Z naszą Szkołą związany jest od początku jej istnienia! Michał podczas lekcji pianina stawia na czerpanie przyjemności z gry na instrumencie oraz pozytywną relację uczeń-nauczyciel. Jest wyjątkowo sympatycznym i wyrozumiałym instruktorem! Najlepiej czuje się w muzyce klasycznej i filmowej. Lubi też pracę z najmłodszymi i zaszczepianie w nich radości z muzykowania

Staszek Warchoł – jest absolwentem szkoły muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Mielcu, studiował również fortepian jazzowy, a obecnie uczy się produkcji muzycznej na Wydziale Artystycznym UMCS.

Jako nauczyciel gry na pianinie stawia na radość płynącą z muzykowania oraz – jak sam określa – „prawdziwość muzyczną”. Wyjątkowo skromny i popularny wśród młodszej części lubelskiego środowiska muzycznego. Spotkacie go na niejednym jam session!

Staszek jest wielbicielem improwizacji oraz poszukiwania nowych brzmień. Jego ulubionymi gatunkami są soul, hip hop, jazz, r&b, muzyka filmowa, ambient, muzyka elektroniczna. Uczestniczy w wielu elektronicznych projektach, m.in. Fukki Nice, Lo-Fi Electro Jazz, Ufolodzy, występuje również na festiwalach muzyki elektronicznej.

Maciek Marut – z wykształcenia jest inżynierem, ale oprócz tego, posiada wykształcenie muzyczne – obecnie studiuje na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa (UMCS), ukończył również m.in. Lubelską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (fortepian jazzowy).

Dobrze odnajduje się w muzyce retro i ragtimach, przepada za muzyką filmową. W kapeli „Maciejowa Kapela” gra na gitarze – zespół wykonuje muzykę warszawską i lwowską z okresu międzywojnia. Maciek uwielbia też gypsy swing i polskie stare szlagiery do 1954r.

Podczas nauki gry na pianinie stawia na miłą atmosferę i elastyczność. Maciek wychodzi z założenia, że każda osoba trafiająca przed instrument ma inne potrzeby i wymaga indywidualnie dobranych ćwiczeń, aby dopracować swój warsztat.

Szymon Jakubas – jest absolwentem OSM im. H. Wieniawskiego w Łodzi oraz Akademii Muzycznej im. G. I K. Bacewiczów w Łodzi. Koncertował z orkiestrami w wielu krajach: Austrii, Francji, Ukrainie, U.S.A., był wielokrotnym członkiem międzynarodowej orkiestry symfonicznej IRO w Niemczech.

Jego zdaniem, pomimo że skrzypce uważane są za instrument trudny, mogą stać się bliskim przyjacielem i pasją każdego, kto zacznie zgłębiać ich tajniki! Są bardzo wdzięcznym instrumentem, a zaangażowanie i serce włożone w naukę gry, odwzajemniają pięknymi dźwiękami każdemu, kto okaże im trochę miłości!

Szymon wierzy, że na skrzypcach można nauczyć się grać w każdym wieku i wykonywać każdy rodzaj muzyki – od klasyki, przez jazz, do popu, rapu i metalu i nie należy się ograniczać!

Jasmine Okraku – swoją przygodę skrzypcową rozpoczęła w Kazachstanie w wieku 5 lat, a fortepianową w wieku 6 lat. Po przyjeździe do Polski kontynuowała naukę w Poznaniu (POSM I st. im. H. Wieniawskiego, POSM II st. im. M. Karłowicza).

W czasie ostatnich lat edukacji w szkole muzycznej skierowała swoje zainteresowania w kierunku jazzu. Obecnie rozwija je na UMCS w Instytucie Muzyki. Jasmine miała okazję grać koncerty podczas festiwali, a także m.in. w Ambasadzie Polski w Ałmacie. Brała również udział w nagraniach płyt EP-ek, powstających w ostatnim czasie w ramach projektu „Studio Lublin”.

W czasie lekcji skrzypiec zwraca uwagę na postawę, świadomość w graniu i holistyczne podejście do muzyki. Najlepiej czuje się w muzyce poważnej i jazzowej.